Mobilitetsuken: Sarpsborg fokuserer på bedre bymiljø
Oppdatert :06 sep 2013

Sarpsborg kommune har gjennom flere år gjennomført aktiviteter og arrangement under mobilitetsuken, 16.–22. september. Høydepunktet vil være lørdag 21, som markeres med Forbausende Byfest.

sarp-mob

De to siste årene har byen arrangert Redesign med støtte fra Miljøverndepartementet. Det er et arrangement og en aktivitetsplass for smart og kreativ gjenbruk. I år samles satsningene både i tid og sted. De sees i sammenheng med kreativ byutvikling i byjubileet, siden alle disse arrangementene setter fokus på bedre bymiljø! Høydepunktet under denne uken vil være lørdag 21. september. Den vil byen markere ved å lage Forbausende Byfest. Arenaen for festen vil være plassen foran rådhuset, rådhusgarasjen, nedre del av Kulåsparken, Kirkeparken og det er søkt om å stenge veistrekning mellom de to parkene for biltrafikk. Mobilitetsuken har arrangementer som sykkelfrokost, sykkeltrening, midlertidig møblering av busskur og åpning av sykkelparkering. Mer.