Mobilitetsuke og Bilfri dag i Oslo går i riktig retning
Oppdatert :10 aug 2012
mob12-2

Lørdag 22. september markeres den europeiske mobilitetsuken med et arrangement i Oslo sentrum kl. 10 - 17. Bymiljøetaten og Grønn Hverdag inviterer til bilfri gate og arrangementet «vi går i riktig retning».Hvert år fra 16. til 22. september arrangerer over 2000 byer Mobilitetsuke og Bilfri dag. Dette er det største arrangementet i verden som setter fokus på smarte reisevalg.

Mobilitetsuken i Norge

Mobilitetsuken i Oslo på Facebook

Vil du gjøre andre stunts under Mobilitetsuken? Ta kontakt med hanscats.myhre@bym.oslo.kommune.no

Ved å velge slagordet «Vi går i riktig retning» vil årets Europeiske Mobilitetsuke ha fokus på gående i 2012. Gående er en stor og viktig trafikantgruppe; i Norge utføres allerede 25% av alle reiser til fots. Å gå er bra for folkehelsen, bylivet og miljøet. Likevel får de gående lite oppmerksomhet og ressurser sammenliknet med andre trafikantgrupper. Dette ønsker vi å gjøre noe med!Bymiljøetaten og Grønn Hverdag markerer Bilfri dag med et arrangement i Oslo sentrum lørdag 22. september kl. 10 - 17. Vi ønsker å ha med oss aktører som kan bidra med stands og aktiviteter som er relevante for Mobilitetsuken. Hvis du/dere kunne tenke dere å delta med stand/aktivitet denne dagen så send en mail til kjersti@gronnhverdag.no, det vil bli sendt ut mer informasjon om arrangementet og hvor det gjennomføres i løpet av august.