God lyd i ditt miljø?
Oppdatert :21 mai 2012

Vet du om noen som gjør noe for å skape eller ivareta gode lydlandskap på arbeidsplassen, i nabolaget eller kommunen din? Oppmuntre dem til å søke den europeiske prisutdelingen for gode lydlandskap - European Soundscape Award 2012 - som har åpnet for innsending av bidrag.

Søknadsfrist 7. september 2012

Det europeiske miljøbyrået (EEA) og Foreningen for støyreduksjon (NAS) ønsker å øke bevisstheten rundt viktigheten av gode lydlandskap, og belønne europeiske initiativer til reduksjon av støyproblemet. Alle produkter, kampanjer, forandringer eller ordninger som tilbyr en kreativ løsning på støyproblemet kan nomineres til prisen. Vinneren vil presenteres i London, 6. november 2012.

Nominer gode tiltak!

Kjenner du til prosjekter eller tiltak som har ført til at det har blitt mindre støy fra bråkete kilder i nærheten av der du bor eller på vei til skolen eller jobben? Kanskje noen har funnet en måte å erstatte eller forbedre utseende til de store støyskjermene langs veien? Har det blitt gjennomført prosjekter som har ført til at det har blitt mer attraktivt å la bilen stå, eller mer trivelig å ferdes i byen? Mulighetene for å skape bedre lydforhold er mange.Mer

Spørsmål kan rettes til Klif:rådgiver Marthe Røgeberg, seksjon for transport og energitelefon 22 57 37 81, e-post marthe.rogeberg@klif.no