Oppdatert :17 april 2012

Apropos støysnegle

Detroit-forstaden Roseville i Michigan, USA, har vunnet Noise Free Americas Noisy Dozen, et sidestykke til Snegleprisen som Norsk forening mot støy skal dele ut på Støyfri dag onsdag 25. april. Roseville mottar prisen for sin usedvanlig slappe innsats mot øredøvende dunk-dunk fra bilstereoanlegg (i USA kalt boom cars). Vi gratulerer. Støyforeningens jury har ennå ikke valgt årets prisvinnere, men vi kan love at konkurransen er hard både for Støyfri-prisen og for prisen som Årets Støysnegle, og at juryen vil komme frem til to meget verdige prisvinnere.

Apropos støysnegle

Støysnegler er uønskede dyr i faunaen, og de finnes ikke bare i Norge. Detroit-forstaden Roseville i Michigan, USA, har vunnet Noise Free Americas Noisy Dozen, et sidestykke til Snegleprisen som Norsk forening mot støy skal dele ut på Støyfri dag onsdag 25. april. Roseville mottar prisen for sin usedvanlig slappe innsats mot øredøvende dunk-dunk fra bilstereoanlegg (i USA kalt boom cars). Vi gratulerer. Støyforeningens jury har ennå ikke valgt årets prisvinnere, men vi kan love at konkurransen er hard både for Støyfri-prisen og for prisen som Årets Støysnegle, og at juryen vil komme frem til to meget verdige prisvinnere.